گفتمان بررسی چالش‌های ولسوالی جاغوری و دریافت راه‌حل آن برگزار شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۲   چاپ   

مرتضا معراج
۲۲ اسفند/حوت ۱۳۹۹

دیروز (۲۱ حوت ۱۳۹۹) فرصتی فراهم شد تا در نشستی شرکت کنم که به منظور بررسی چالش‌های ولسوالی جاغوری و دریافت راه‌حل‌ها در شهر کابل برگزار شد. ده‌ها تن از شخصیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جاغوری مقیم کابل در این نشست که از سوی سازمان اجتماعی روند نوین جاغوری میزبانی شد، شرکت کردند.

سخن‌رانانِ این نشست روی انسجام مردم در راستای تأمین حقوق باشنده‌گان این ولسوالی و دیگر ولسوالی‌های هم‌جوار آن که مشکلات مشابه و منافع مشترک دارند، تأکید کردند. مهم‌ترین خواست‌های مردم در زمینه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، تأمین امنیت این ولسوالی و راه‌های ارتباطی آن با مرکز ولایت، و سایر برنامه‌های توسعه‌ای و خدمات عمومی به بررسی گرفته شد و شرکت‌کننده‌گان بر تحقق این خواست‌ها تأکید کردند.

سخنرانان هم‌چنان از طرح و ابتکار سازمان روند نوین جاغوری برای برگزاری گفتمان بررسی چالش‌ها و مشکلات مردم جاغوری و دریافت راه‌حل آن، استقبال و تقدیر کرده و آن را گامی ارزنده و مفید برای طرح بحث‌ها در باره مسایل سیاسی و اجتماعی توصیف نمودند. آنان خواستار ادامه برگزاری چنین جلسات شده و روند نوین جاغوری را محور مناسب و حلقۀ وصل مردم جاغوری خواندند.

افزون بر آن، تقویت جامعۀ مدنی در جاغوری از طریق ایجاد نهادهای مدنی و حمایت از آن‌ها در جاغوری به عنوان رابط میان مردم و دولت از دیگر مسایلی بود که شماری از سخن‌رانان بر آن تأکید کردند و جای‌گاه این نهادها را به عنوان سازمان‌های تأثیرگذار در انسجام‌دهی امور مردمی، آموزش‌های مدنی، و بازگو کردن خواست‌ها و دیدگاه‌های مردم، مهم ارزیابی کردند.

در پایان، حاجی نعیم پرورش، رییس سازمان اجتماعی روند نوین جاغوری، ضمن خیر مقدم به مهمانان در این گردهمایی، اظهار داشت که شخصیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی مسئولیت بزرگی در قبال سرنوشت مردم و جامعه دارند و از آنان خواست تا در راستای انسجام مردم، حفظ اتحاد و یک‌پارچه‌گی و جهت‌دهی درست آنان، گام‌هایی جدی بردارند.

نظر دهید